پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112081
در صورت حمله جايي در اسراييل سالم نمي‌ماند/ انتقال تجربيات به سوريه افتخار ايران است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1088
به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از سرويس سياسي «فردا»؛  سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشست خبري صبح امروز يکشنبه که به مناسبت 26 شهريورماه، سالروز صدور فرمان تاريخي امام(ره) مبني بر تشکيل نيروهاي سه گانه سپاه برگزار شد، با اظهار تاسف از اقدام موهن صهيونيستي - آمريکايي در مورد ساخت فيلم ضداسلامي و توهين به پيامبر اسلام (ص)، اين اقدام را محکوم کرد.

وي افزود: ماهيت انقلاب اسلامي طوري است که نه با جنگ، نه خشونت، نه تهديد و نه با توهين به مقدسات اسلام يا شخصيت‌هاي برجسته آن متوقف مي‌شود بلکه حرکتش سريع‌تر مي‌شود. انقلاب اسلامي هرگونه خشونت، تهديد و توهين را بر‌نمي‌تابد.

جعفري ادامه داد: 26 شهريور سالروز فرمان تاريخي امام(ره) مبني بر تاسيس سه نيروي زميني، دريايي و هوايي سپاه براي مقابله با تهديدات دشمنان است. 27 سال از حکم امام مي‌گذرد و سپاه در اوج قدرت نظامي و دفاعي قرار دارد.


* سپاه به پيشرفته‌ترين سلاح و امکانات مجهز شده است

فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: آمادگي‌هاي بسيار خوبي در مجموعه سپاه ايجاد شده و سپاه به پيشرفته‌ترين سلاح و امکانات مجهز شده و همچنين در بحث نرم افزاري با توجه به جنگ‌هاي اطراف کشورمان در آمادگي بسيار خوبي براي مقابله با تهديدات قرار داريم.

جعفري خاطرنشان کرد: از طرف ديگر نيروي قدس و نيروي مقاومت بسيج در زمان رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايجاد شد و نيروهاي سپاه به 5 نيرو افزايش يافت.

وي ادامه داد: در سالهاي 80 به بعد ماموريت‌هاي ديگري در حوزه جنگ اطلاعاتي، امنيتي و يا جنگ نرم و مقابله با تهديدات فرهنگي به سپاه محول شد و ساختارهاي متناسب با اين تهديدات در سپاه به وجود آمد. سپاه آمادگي همه جانبه خود براي دفاع از انقلاب در مقابل هر نوع تهديدي را دارد و تهديداتي که امروز عليه انقلاب اسلامي وجود دارد بيشتر در حوزه نرم و نيمه سخت است.

* پايگاه‌ها و نيروهاي انساني آمريکا در تيررس موشکي سپاه است

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي در خصوص آخرين وضعيت آمادگي سپاه در مقابل تهديدات اسرائيل ‌گفت: اسرائيل الان به آخر خط رسيده و اقتدار نظام اسلامي و توسعه بيداري اسلامي در جهان سبب شده رژيم صهيونيستي فکر کند که مي‌تواند با تهديد و فشار نظامي ايران را از مسير اصلي خارج کند.

جعفري افزود: رژيم صهيونيستي از شدت نگراني‌هاي آينده تلاش مي‌کند آمريکا را براي اقدام نظامي عليه ايران با خود همراه کند و برآورد ما اين است که در اين کار موفق نمي‌شود چون آمريکا آسيب پذيري‌هاي زيادي از جمله پايگاه‌ها و نيروهاي انساني در اطراف ايران دارد که در تيررس موشکي سپاه است و از طرفي حمايتي که مسلمانان جهان و منطقه از انقلاب اسلامي و ايران دارند، آنها را به بازدارندگي وا مي‌دارد، چون مي‌دانند پيامدهايي که وقوع يک جنگ مي‌تواند داشته باشد براي آنها بسيار زيان بار است.

فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: البته بخشي از اين تهديدات جنگ رواني است و آنها مي‌خواهند در کنار فشارهاي سياسي و تحريم‌ها از اين موضوع نيز استفاده کنند و با توجه به شرايط بعيد است که تهديدات به وقوع بپيوندد.

* انتشار فيلم موهن مجوزي براي کشتن افراد در ليبي نيست

جعفري همچنين در خصوص سؤال ديگر مبني بر اينکه آيا انتشار فيلم موهن عليه پيامبر اسلام مجوزي براي کشتن ديپلمات‌هاي آمريکايي در ليبي مي‌شود يا خير؟ گفت: قطعا اين مجوزي براي کشتن نمي‌شود و درست نيست. اما به هر حال احساسات مسلمانان جريحه دار شده و تنهاحرکتي که مي‌توانسند بکنند عليه سفارت‌هاي حامي انتشار آن فيلم بخصوص آمريکا بود و در جريان اعتراض و خشمي که داشتند اين اتفاق افتاده است.


وي ادامه داد:‌ در هيچ کجا کسي سراغ ندارد يک مسلمان به دين مسيحيت يا حضرت مسيح يا دين يهوديت و يا حضرت موسي توهين کرده باشد اما وقتي اين توهين‌ها به اسلام در کشوري مثل آمريکا به اسم آزادي بيان انجام مي‌شود مطمئن هستيم که اين کارها با برنامه صورت گرفته و نتيجه عکس مي‌دهد و اينها اثبات حقانيت انقلاب اسلامي است.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه اگر ايران زمان دقيق عمليات نظامي اسرائيل و آمريکا عليه خود را بداند آيا دست به اقدام پيش دستانه خواهد زد؟، گفت: پاسخ به اين سؤال منفي است. ايران با توجه به ظرفيت‌هايي که دارد، و تواني که نسبت به استمرار هر جنگي داريم و از طرفي با توجه به عقبه‌هاي انقلاب بخصوص مسلمانان جهان، نيازي به اقدام پيش دستانه براي جلوگيري از حمله دشمن نيست و آن را مجاز نمي‌دانيم. آمادگي‌هاي ما در شدت و سرعت پاسخ به حدي است که بازدارندگي ايجاد مي‌کند.

* تعدادي از نيروي قدس سپاه از گذشته در لبنان و سوريه حضور داشتند

جعفري در پاسخ به سؤالي مبني بر حضور نيروهاي نظامي ايران در سوريه، گفت: همه مي‌دانند که سپاه واحدي به نام واحد نهضت‌هاي اسلامي داشته و دارد که هدفش کمک به مستضعفين و بحث بيداري در جهان اسلام است.

وي افزود: از زماني که نيروي قدس تشکيل شد با هدف حمايت از ملت‌هاي مظلوم بخصوص مسلمان حرکت‌هايي انجام داده است و در کشورهاي لبنان و سوريه تعدادي از نيروي قدس سپاه حضور داشتند و اين به منزله حضور نظامي ما در آنجا نيست.

وي افزود: در مقايسه با ميزان حمايت و حضور نظامي کشورهاي عربي از گروه‌هاي معارض سوريه ما اقدامي در آنجا انجام نداديم. ما تنها کمک فکري و مستشاري و انتقال تجربه را دنبال کرده‌ايم.

* انتقال تجربيات به سوريه از افتخارات ايران است

فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: از افتخارات جمهوري اسلامي ايران است که براي دفاع از سوريه که در حلقه مقاومت است، انتقال تجربيات خود و هرگونه کمک فکري را به سوريه داشته باشد و اين در حالي است که کشورهاي ديگر ابايي از کمک نظامي به گروه‌هاي معارض سوريه ندارند و ما اين کار را محکوم مي‌کنيم.

به گزارش فارس، جعفري همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر توافقنامه امنيتي ايران و سوريه و اجراي آن اظهار داشت: اين توافقنامه بستگي به شرايط دارد و اينکه الان به صورت قطع بگوييم اگر حمله نظامي عليه سوريه صورت بگيرد، ايران براي دفاع از سوريه حضور مستقيم خواهد داشت، بستگي به شرايط دارد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه مقاومت لبنان اعلام کرده در سوريه دخالت ندارد ولي اخيرا نيز عنوان کرده است که کشورهاي دخالت کننده در سوريه بايد منتظر عواقب اينکار باشند، آيا حزب‌الله لبنان در سوريه حضور مي‌يابد يا خير؟، اظهار داشت: اتحادي که بين سوريه و لبنان از قديم وجود داشته شرايطش با روابط ايران و سوريه متفاوت است.

وي افزود: نيروهاي مقاومت و حزب‌الله لبنان مستقل هستند و سيستم تصميم‌گيري‌شان در اينکه به کمک سوريه بروند يا خير به خودشان بستگي دارد. از گذشته نيروهاي سوريه براي کمک به لبنان حضور داشتند و طبيعي است که اگر سوريه نيز به کمک نياز داشته باشد مردم لبنان به آن کمک خواهند کرد و اين ارتباطي به ايران نخواهد داشت و با توجه به اتحادشان از گذشته بعيد نيست چنين اتفاقي بيفتد.

* ساماندهي بيش از 50 هزار نفر از مردم سوريه در قالب جيش الشعبي يا همان نيروهاي بسيجي

جعفري تاکيدکرد: البته بيش از 50 هزار نفر از مردم سوريه در قالب جيش الشعبي يا همان نيروهاي بسيجي سوريه ساماندهي شده‌اند که در کنار ارتش در مقابل اين هجمه ناجوانمردانه کشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي ايستاده‌اند و باتوجه به حمايت مردم سوريه از بشار اسد بعيد است نيازي به کمک خارجي باشد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه مطرح شده سلاحي که سوريه از طريق آن جنگنده ترکيه را ساقط کرد ايراني بوده، گفت: خير، سيستمي که آن هواپيما را ساقط کرد ظاهرا براي کشور روسيه بوده است.

جعفري همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه سردار جزايري اعلام کرده جبهه مقاومت به کمک سوريه خواهد رفت، آيا اين اتفاق مي‌افتد يا خير؟، گفت: سردار جزايري تحليل خود را از توانمندي جبهه مقاومت اعلام کرده که اگر روزي لازم باشد جبهه مقاومت اسلامي که بخش قابل توجهي از آن در لبنان است، وارد عمل شوند نتايج آن را خواهند ديد.

وي افزود: پيام صريح قرآن است که مسلمانان به کمک کشور مسلمان بروند و مي‌دانيم جبهه مقاومت وابسته به دولت‌ها نيست.

* دقت راکت‌هاي زلزال سپاه به زير 50 متر رسيد

فرمانده کل سپاه درباره جديدترين دستاوردهاي موشکي سپاه، به افزايش دقت راکت‌هاي 300 کيلومتري زلزال اشاره کرد و گفت: اين راکت‌ها که 15 الي 20 سال پيش ساخته شده بود، حدود 300 کيلومتر برد دارند و در گذشته از دقت مناسبي برخوردار نبودند اما امروز با پروژه‌ جديدي که به اتمام رسيد دقت اين راکت‌ها به زير 50 متر کاهش پيدا کرده است.

* رادار پيشرفته سپاه با نام «رعد» در خط توليد قرار گرفت

جعفري همچنين با اشاره به دستاوردهاي جديد سپاه در حوزه پدافند هوايي گفت: اخيراً سامانه پدافند هوايي «رعد» که از نوع سامانه‌ «بوک» شرقي پيشرفته‌تر است ساخته و درحال توليد انبوه است.

وي تصريح کرد: رعد در برد 50 و ارتفاع 25 تا 27 کيلومتر (70 هزار پا) يک سامانه متوسط به بالا محسوب مي‌شود.

جعفري خاطرنشان کرد: اين سامانه پدافند هوايي مي‌تواند جمهوري اسلامي را در عرصه مقابله با تهديدهاي هوايي افزايش دهد.

* پهپاد «شاهد 129» سپاه با قابليت شليک موشک توليد شد

فرمانده کل سپاه به جديدترين دستاوردهاي سپاه در عرصه هواپيماهاي بدون سرنشين اشاره و تصريح کرد: پهپاد «شاهد 129» جديدترين دستاورد سپاه در اين عرصه است که با مداومت پروازي 24 ساعته مي‌تواند ماموريت‌هاي خوبي در حوزه‌هاي شناسايي و رزمي انجام دهد.

جعفري خاطرنشان کرد: با نصب موشک‌هاي سديد که طراحي خود سپاه است بر روي اين پهپاد اين هواپيماي بدون سرنشين مي‌تواند اهداف را در دوردست مورد اصابت قرار دهد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه اسرائيل با آمريکا اختلافاتي در خصوص برنامه هسته‌اي ايران و حمله دارند و آيا اسرائيل توان حمله يکجانبه به ايران را دارد، تاکيد کرد: اسرائيل موجوديت و هستي خود را در مخاطره مي‌بيند و طبيعي است که هرگونه تلاشي انجام دهد و از آنجا که ماهيت اين رژيم با خشونت، حمله و جنگ است اقدام به تهديد نظامي مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: بعيد مي‌دانيم بدون اجازه آمريکا، اسرائيل دست به چنين حمله‌اي بزند چون مي‌داند امنيت توان هسته‌اي ايران قابل قبول است و ضربه آنچناني نمي‌خورد و از طرفي اگر سازمان‌هاي بين‌المللي نتوانند جلوي حمله رژيم صهيونيستي را بگيرند، ممکن است موضع ايران در خصوص تعهداتي که داشته تغيير کند و شرايط با شرايط قبل متفاوت شود.


جعفري تصريح کرد: اسرائيل کوچکتر از آن است که بتواند تنهايي به ايران حمله کند مگر اينکه به جنون و ديوانگي برسد در غير اين صورت بر اساس مشاهدات و تحقيقات گسترده اقدام به چنين کاري غير عقلاني است.

* پهپاد جاسوسي آمريکا بر روي اهداف خاصي متمرکز بوده است

وي در خصوص آخرين وضعيت پهپاد جاسوسي آمريکا که در اختيار سپاه قرار گرفته، گفت: همه اطلاعات اين پهپاد تخليه شده و مدارکي به دست آمده که اين هواپيما در ايران جاسوسي مي‌کرده و بر روي اهداف خاصي متمرکز بوده است.

* در صورت حمله جايي در اسراييل سالم نمي‌ماند

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه اقدام تلافي جويانه ايران در خصوص خود اسرائيل چيست، اظهار داشت: پاسخ ما به اسرائيل روشن است، فکر کنم در صورت حمله چيزي از اسرائيل باقي نماند و با توجه به وسعت کم و آسيب‌پذيري‌هايش در مقابل انبوه موشک‌هاي ايران بعيد است جايي در اسرائيل سالم بماند.

جعفري همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا توان نظامي ايران مي‌تواند با توان نظامي آمريکا مقابله کند، گفت: توانمندي‌هايي که آمريکا دارد براي ما روشن است و از طرف ديگر آسيب‌پذيري‌هاي اين توانمندي‌ها نيز براي ما مشخص شده است. ما به هيچ وجه امکان اينکه آمريکا بخواهد حمله گسترده نظامي عليه ايران را صورت دهد را تصور نمي‌کنيم چون آنها مي‌دانند قطعا شکست مي‌خورند.

وي افزود: در خصوص حملات محدود نيز با توجه به توان موشکي و پدافندي ما، اثرات آن کاسته شده است و حتي سپرهاي دفاع موشکي آنها نيز ممکن است در مقابل چند موشک محدود، موثر باشد اما در مقابل انبوه موشک‌ها کارايي خود را از دست مي‌دهند.

* در صورت جنگ شرايط تنگه هرمز تغيير مي‌کند

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد که يک طرف آن آمريکا و غرب باشد طبيعي است که شرايط تنگه هرمز و صادرات نفت دچار تغيير مي‌شود.

* انفجار کرج در حوزه تحقيقات سوخت جامد موشک‌هاي ماهواره‌بر بود

جعفري در پاسخ به سؤالي در خصوص توان موشکي سپاه پس از انفجار چندي پيش در کرج، گفت: آنجا بخشي از توان تحقيقات موشکي ما بود که دچار حادثه شد و آن حادثه توانست فقط روند تحقيقاتي ما را حدود 6 ماه به تاخير بيندازد و الان آن کار در حال ادامه است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آن کاري که آنجا انجام مي‌شد در حوزه سوخت جامد موشک‌هاي ماهواره‌بر بود و نه در خصوص موشک‌هاي دفاعي. در حوزه موشک‌هاي دفاعي با توجه به دستيابي ايران به برد 2 هزار کيلومتر، نيازي به تحقيقات بيشتر نيست.

جعفري همچنين به موضوع تامين امنيت اجلاس غيرمتعهدها در تهران اشاره و تصريح کرد: امنيت اجلاس عدم تعهد در تهران را حاصل تلاش‌هايي که نيروي زميني سپاه در دو سال اخير در مناطق مرزي جنوب شرق و شمال غرب انجام داده، مي‌دانيم. البته تدابير و اقدامات بسيار خوبي از دو ماه قبل از اجلاس صورت گرفته بود که تاثير بسزايي داشت.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي درباره کشف 113 سلاح در زمان برگزاري اجلاس عدم تعهد گفت: مدرکي مبني بر تلاش براي اخلال در اجلاس از طريق اين سلاح‌ها تاکنون کشف نشده است.

وي ادامه داد: سلاح‌هاي مذکور طي ايست و بازرسي‌هاي متعددي که از نقاط مرزي کشور تا تهران برپا شده بود، کشف شد.

* اقدام براي ترور نخست وزير هند در تهران اثبات قطعي نشده است

جعفري همچنين درباره خبر تلاش براي ترور نخست وزير هند در تهران گفت: فردي تلاش مي‌کرد در حين اسکورت مقامات هندي خودروي خود را وارد اسکورت کند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: اين فرد يک سلاح سرد همراهش بوده ولي هنوز اعلام نکرده قصدي داشته يا خير و به همين منظور اين موضوع اثبات قطعي نشده است.

جعفري تاکيد کرد: اين فرد اعلام کرده که عجله داشته و قصد داشت از تيم اسکورت سبقت بگيرد و اين حادثه بسيار کوچکي با توجه به حجم زياد مهمانان اجلاس عدم تعهد بود.

* سپاه به درخواست رئيس جمهور عاملان نوسانات بازار سکه و ارز را شناسايي مي‌کند

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اقدامات سپاه در حوزه بررسي نوسانات بازار سکه و ارز گفت: سپاه بنا به درخواست رئيس جمهور در تلاش است تا عوامل پشت پرده يا جرياناتي که در اين سيستم اخلال ايجاد کرده‌اند، مشخص و ريشه اين موضوع را پيدا کند.

وي افزود: حتماً دست‌هايي در کار است و اميدواريم در آينده نزديک، اطلاعاتي در اين باره در اختيار رئيس جمهور محترم و شوراي عالي امنيت ملي قرار دهيم تا برخورد لازم با متخلفين صورت بگيرد.

فرمانده کل سپاه همچنين تصريح کرد: ادعاي دخالت و دست داشتن برخي ارگان‌ها در نوسانات بازار سکه و ارز درست نيست.

فرمانده کل سپاه در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: ما به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم و از نظر شرعي آن را قبول نداريم و غربي‌ها اين موضوع را مي‌دانند و بي‌جهت به ايران فشار مي‌آورند.

جعفري همچنين با اشاره به اوضاع سوريه اظهار داشت: دليل اينکه غربي‌ها مي‌خواهند بشار اسد سقوط کند، اين است که او در حلقه مقاومت عليه اسرائيل و اهداف آمريکا در منطقه قرار دارد و در مقابل رژيم صهيونيستي ايستادگي کرده و از طرفي هم بخشي از خاک سوريه در دست اسرائيل است اما قطعا فشارهايي که در سوريه وارد مي‌شود به ضرر آمريکا و اسرائيل خواهد بود.

* پيام آمريکا به ايران در خصوص حمله اسراييل صحت ندارد

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا آمريکا پيامي با اين مضمون که حمله اسرائيل به ايران ربطي به آنها ندارد و ايران عليه پايگاه‌هاي نظامي آمريکا اقدام نکند، ارسال کرده؟، گفت: اين موضوع صحت ندارد و چنين صحبتي رد و بدل نشده است و از آنجا که ما مي‌دانيم اسرائيل جرات حمله به ايران را مگر با هماهنگي و چراغ سبز آمريکا ندارد، اين حمله را هماهنگ با آمريکا تلقي مي‌کنيم و قطعا به آن پاسخ مي‌دهيم که مقابله با پايگاه‌هاي نظامي آمريکا نيز بخشي از آن است.

 
* رزمايش‌هاي آمريکا در منطقه با هدف دفاعي صورت مي‌گيرد

سرلشکر جعفري در ادامه نشست خبري در پاسخ به سؤالي در خصوص تهديدات رژيم صهيونيستي و نيز انجام رزمايش‌هاي آمريکا در منطقه گفت: طبق رصدي که ما انجام داده‌ايم، رزمايش‌هاي آمريکا و متحدينش در منطقه عمدتاً اهداف دفاعي را دنبال مي‌کنند تا به متحدان خود اطمينان بدهند که آماده هرگونه مقابله و خنثي‌سازي تهديدات در خليج فارس و تنگه هرمز هستند.

 وي با بيان اينکه آمريکايي‌ها با اين رزمايش‌ها اهداف آفندي را دنبال نمي‌کنند، گفت: توان دريايي و موشکي ما توان عمده بازدارنده ماست و آنها مي‌خواهند بگويند که اگر حادثه‌اي رخ داد مي‌توانند در مقابل آن دفاع کنند.

 

فرمانده کل سپاه تصريح کرد: البته اگر حادثه‌اي رخ دهد آنها قطعا توانايي ايجاد امنيت در خليج فارس و تنگه هرمز را نخواهند داشت و ما معتقديم هرچه نيروهاي نظامي خارجي در اين منطقه کمتر باشد، امنيت خليج فارس و تنگه هرمز بالاتر مي‌رود.

 
* درگيري ايران و اسراييل جنگ دنياي اسلام و دنياي کفر است

 جعفري افزود: در خصوص تهديدات رژيم صهيونيستي نيز اگر درگيري بين ايران و اين رژيم صورت بگيرد، به منزله تقابل دنياي اسلام و دنياي کفر خواهد بود بنابراين مسلمانان زيادي که در جهان وجود دارند، آرام ننشسته، احساس تکليف مي‌کنند و به نفع جمهوري اسلامي ايران حرکت خواهند کرد.

 
* احتمال خروج ايران از ان.پي‌.تي درصورت حمله اسراييل

 وي در پاسخ به سؤال يکي از رسانه‌هاي خارجي در خصوص پايبندي ايران به تعهدات بين‌المللي ازجمله ان‌.پي.تي در صورت ناتواني سازمان‌هاي جهاني در جلوگيري از حمله رژيم صهيونيستي به ايران گفت: برآورد بنده اين است که اگر اين سازمان‌ها نتوانند جلوي حمله اسرائيل را بگيرند، ايران بعيد است به تعهدات بين‌المللي مانند ان.پي.تي پايبند بماند،‌ اما البته همانطور که گفتم اين برآورد من است و هنوز بحث و مصوبه‌اي در اين خصوص صورت نگرفته است.

 فرمانده کل سپاه ادامه داد: البته اين به معناي حرکت ايران به سمت بمب هسته‌اي نيست چرا که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب و بنا به احکام شرعي، استفاده از اين بمب‌ها حرام است چرا که آسيب زيادي در پي دارد و با احکام اسلام جور در نمي‌آيد.

 

* از تهديدات سياسي داخلي عبور کرده‌ايم

 جعفري با اشاره به انتخابات سال آينده رياست جمهوري و اقدامات سپاه براي جلوگيري از اقدامات مشابه فتنه 88، اين فتنه را يک نعمت براي نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت:‌ بزرگترين اثر آن پيام 9 دي بود که نشان‌دهنده يک رشد سياسي جهشي جامعه است که نشان داد که مردم، دوست و دشمن خود را مي‌شناسند.

 وي افزود: مردم ما از لحاظ سياسي راه خود را پيدا کرده‌اند و نشان دادند که جرياناتي که شعارهاي غيرواقعي مي‌دهند را مي‌شناسند.

 فرمانده کل سپاه تصريح کرد: اتفاق ديگر اين بود که نشان داد مردم ما به سمت اصول و ارزش‌هاي انقلاب گرايش دارند که اثر آن را مي‌توان در انتخابات مجلس به خوبي ديد.

 جعفري با بيان اينکه ما هيچ احساس تهديد سياسي از داخل نداريم، گفت: ما از اين تهديدات عبور کرده‌ايم و به نظر مي‌رسد تا چند سال آينده نيز در اين خصوص احساس خطر نکنيم.

 * شايد ديگر نيازي به روشنگري سپاه نباشد

 وي همچنين با اشاره به نقش سپاه در روشنگري جامعه در ايام انتخابات، گفت: البته با رشد خوبي که مردم ما به آن دست پيدا کرده‌اند، شايد ديگر نيازي به اين روشنگري سپاه نيز نباشد.

 

* اصلاح‌طلبان تصميم گرفتند که دست از تندروي بردارند

 عضو شوراي عالي امنيت ملي در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نيز گفت: اصلاح‌طلبان سطوح مختلفي دارند که برخي از آن تندروها هستند که سران اصلاحات نيز نسبت به اقدامات آنها اعتراض داشتته و اين تندروي‌ها را آفت اصلاحات مي‌دانند. اصلاح‌طلبان تصميم گرفتند که دست از تندروي بردارند که در اين صورت مي‌توانند مانند سايرين در انتخابات شرکت کنند.

 

* پاسخ دشمن متجاوز را از کنار مرزهاي آن خواهيم داد
جعفري در خصوص اينکه گفته مي‌شود ايران در صورت تهديد نظامي، جنگ را به داخل مرزهاي کشور مهاجم مي‌کشاند، گفت: ما با کشورهاي منطقه و همسايگان خود هيچ مشکلي نداشته و از طرف آنها احساس خطر نمي‌کنيم اما اگر از طرف دشمن فرامنطقه‌اي مانند رژيم صهيونيستي مورد تهاجم قرار بگيريم، پاسخ به تهديدات از کنار مرزهاي دشمن مهاجم آغاز خواهد شد.

 وي ادامه داد:‌ براي مثال در کنار مرزهاي صهيونيستي، مردم مسلمان مصر، اردن و لبنان حضور دارند که طبيعي است در صورت اقدام عليه ايران، از کنار همين مرزها پاسخ تهاجم داده خواهد شد.

* امنيت پايدار در شمالغرب و جنوب شرق کشور

 فرمانده کل سپاه در خصوص امنيت در مناطق شمال‌غرب و جنوب شرق کشور، نيز اظهار داشت: از زمان سردار شهيد شوشتري، تدبير در اين بود که امنيت منطقه جنوب شرق به دست خود مردم و قبايل برقرار شود که با اين اقدامات در طول دو سال اخير هيچ حرکتي توسط گروهک جندالشيطان صورت نگرفت چرا که امروز شاهد امنيت پايدار و مردمي در جنوب شرق کشور هستيم.

جعفري در خصوص اقدامات سال گذشته سپاه در مقابله با پژاک در منطقه شمال غرب کشور نيز گفت: با اقدامات مهندسي و نظامي صورت گرفته سال قبل عليرغم سختي‌هاي فراوان توانستيم بر منطقه مسلط شويم و پ.ک.ک که پژاک بخشي از آن بود اعلام کرده که پژاک از ما نيست و با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوي سپاه امروز شاهد برقراري امنيت در منطقه کردستان هستيم.

 * حضور سريع بسيج و سپاه براي کمک رساني به زلزله‌زدگان

وي در خصوص عملکرد سپاه در کمک‌رساني به مردم زلزله‌زده آذربايجان شرقي نيز گفت: از همان ساعات اول بنا بر دستور، همه نيروها براي کمک بسيج شدند و بنا بر اظهارات مردم خود منطقه، اولين کساني که به کمک آنها رفتند، بسيج و سپاه بود.

 فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: بنا بر توافقات بين بسيج سازندگي و مقامات استاني، سازمان بسيج سازندگي سپاه عهده‌دار ساخت 1800 واحد از منازل زلزله‌زدگان شده است.

 
* امروز خليج فارس در امن‌ترين زمان خود بسر مي‌برد

 جعفري در ادامه در خصوص امنيت منطقه تنگه هرمز گفت: ‌امنيت اين منطقه به خاطر وجود انرژي زياد در اين منطقه است که در حقيقت اين امر وابسته به امنيت خليج فارس تعريف مي‌شود.

 
وي ادامه داد: بنابراين تمام کشورهاي ذي‌نفع مي‌دانند که حفظ منافع در اين منطقه منوط به ايجاد امنيت است.

فرمانده کل سپاه تصريح کرد:‌ طبق برآورد ما، امروز خليج فارس در امن‌ترين زمان خود بسر مي‌برد و ما تهديدي عليه اين منطقه حس نمي‌کنيم اما ممکن است در آينده با اهداف مهمتري، جنگي رخ دهد که امنيت اينجا را به خطر بياندازد.

جعفري حضور نيروهاي نظامي خارجي در خليج فارس را ملتهب‌کننده دانست و گفت: اين حضور مانند وجود بنزين در يک محل است که البته همه مراقب هستند اتفاقي رخ ندهد.

* همکاري اطلاعاتي ايران با روسيه و چين

 فرمانده کل سپاه با رد برگزاري رزمايش ميان ايران، چين و روسيه گفت: ‌البته ما همکاري‌هاي اطلاعاتي با اين دو کشور داريم اما رزمايش مشترک در دستور کار نيست.

 * تحريم‌ها تاثيري بر سپاه ندارد

جعفري در پايان در خصوص تاثير تحريم‌ها بر توان تجهيزاتي سپاه گفت: ما از سال‌ها قبل براي رفع نيازهايمان به توان داخلي تکيه کرده‌ايم و امروز هم اگرچه اين تهديدات قدري باعث زحمت مي‌شود اما تاثيري بر روند ارتقاي توان دفاعي ما ندارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html